ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. アジア太平洋研究
  2. 36 (2011)

University Citizenship Behavior in Class : The Effect of Professor's Lecture Justice on Students' Diligence

https://doi.org/10.15018/00001061
https://doi.org/10.15018/00001061
5f0467ce-55c0-469b-b3a9-bbb69e5c3536
名前 / ファイル ライセンス アクション
asia-36_87-99.pdf asia-36_87-99.pdf (53.0 KB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2012-10-31
タイトル
タイトル University Citizenship Behavior in Class : The Effect of Professor's Lecture Justice on Students' Diligence
言語 en
言語
言語 eng
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
その他 資源タイプ Article
著者 Ueda, Yutaka

× Ueda, Yutaka

en Ueda, Yutaka

Search repository
Yoshimura, Atsuko

× Yoshimura, Atsuko

en Yoshimura, Atsuko

Search repository
書誌情報 ja : アジア太平洋研究
en : Review of Asian and Pacific Studies

巻 36, p. 87-99, 発行日 2011-11
出版者
出版者 成蹊大学アジア太平洋研究センター
言語 ja
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 0913-8439
NCID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10006940
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 university citizenship behavior
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 satisfaction
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 organizational justice
ID登録
ID登録 10.15018/00001061
ID登録タイプ JaLC
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Discretionary behaviors of students that contribute to their university are termed university citizenship behavior (UCB). Past research has shown that students regarded their diligence in class to be a part of UCB, similar to conscientiousness of employees being a part of organizational citizenship behavior (OCB). This study examines the effect of professors' lecture justice behavior (fair-minded teaching behaviors) on students' diligence in class. Data were collected from 385 students at a private university in Tokyo, Japan. The results indicated that lecture justice had a positive effect on UCB in class, and this effect was fully mediated by satisfaction. Some implications for practice and future research are also discussed.
言語 en
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2024-10-08 01:26:15.444939
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3