WEKO3
アイテム
Mediating Effect of Affective Commitment on Organizational Factors and Customer Satisfaction
https://doi.org/10.15018/00001141
https://doi.org/10.15018/0000114187f03d89-8e2b-4601-9e0c-3748a27b9bc0
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||||
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公開日 | 2018-04-20 | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | Mediating Effect of Affective Commitment on Organizational Factors and Customer Satisfaction | |||||||||||
言語 | en | |||||||||||
言語 | ||||||||||||
言語 | eng | |||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||
その他 資源タイプ | Article | |||||||||||
著者 |
Ueda, Yutaka
× Ueda, Yutaka
× Matsui, Yoshiki
× Ebine, Atsuko
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書誌情報 |
ja : アジア太平洋研究 en : Review of Asian and Pacific Studies 巻 42, p. 145-159, 発行日 2017-11 |
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出版者 | ||||||||||||
出版者 | 成蹊大学アジア太平洋研究センター | |||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
出版タイプ | ||||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||||
ISSN | ||||||||||||
収録物識別子タイプ | PISSN | |||||||||||
収録物識別子 | 0913-8439 | |||||||||||
NCID | ||||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||
収録物識別子 | AN10006940 | |||||||||||
アクセス権 | ||||||||||||
アクセス権 | open access | |||||||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | affective commitment | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | customer satisfaction | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | centralization | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | flatness | |||||||||||
ID登録 | ||||||||||||
ID登録 | 10.15018/00001141 | |||||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||||
抄録 | ||||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||
内容記述 | The purpose of this paper is to assess the impact of organizational structure and process factors on customer satisfaction, and to examine the mediating role of organizational commitment (affective commitment) on these relationships. The Round 3 data from the High Performance Manufacturing (HPM) project were used for this study. The data includes 266 plants from 9 industrialized countries. A simple Sobel test demonstrated the partial mediating effect of affective commitment. Structural equation modeling (SEM) revealed that when two structural factors and one process factor are considered, affective commitment partially mediates the effect of the flatness of organizational structure and supervisory interaction facilitation, but does not mediate the effect of the centralization of authority. Some limitations of this study are highlighted and future expectations provided. | |||||||||||
言語 | en |