WEKO3
アイテム
Media Literacy : Evidence from the Pandemic
https://doi.org/10.15018/00001439
https://doi.org/10.15018/00001439940cc07e-12d4-4768-853c-2c4a408eceee
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2024-05-17 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | Media Literacy : Evidence from the Pandemic | |||||||
言語 | en | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | eng | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||
その他 資源タイプ | Article | |||||||
著者 |
Vaca, Maira
× Vaca, Maira
|
|||||||
書誌情報 |
ja : アジア太平洋研究 en : Review of Asian and Pacific Studies 巻 48, p. 143-165, 発行日 2023-12 |
|||||||
出版者 | ||||||||
出版者 | 成蹊大学アジア太平洋研究センター | |||||||
言語 | ja | |||||||
出版タイプ | ||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||
ISSN | ||||||||
収録物識別子タイプ | PISSN | |||||||
収録物識別子 | 0913-8439 | |||||||
NCID | ||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
収録物識別子 | AN10006940 | |||||||
アクセス権 | ||||||||
アクセス権 | open access | |||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||
キーワード | ||||||||
言語 | en | |||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | media literacy | |||||||
キーワード | ||||||||
言語 | en | |||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | information literacy | |||||||
キーワード | ||||||||
言語 | en | |||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | digital literacy | |||||||
キーワード | ||||||||
言語 | en | |||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | evidence review | |||||||
キーワード | ||||||||
言語 | en | |||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | critical thinking | |||||||
キーワード | ||||||||
言語 | en | |||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | post-COVID | |||||||
ID登録 | ||||||||
ID登録 | 10.15018/00001439 | |||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||
抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||
内容記述 | As COVID-19 pandemic progressed, media literacy rose out from the shadows of evergreen academic and policymaking debates to finally became a protagonist resilient strategy. Against countless dangers of the digital era, media literacy appears today as a useful umbrella concept pointing at imperative skills for anyone prepared (or not) to navigate the current media environment. From this stance, several international organizations place media literacy on the spotlight when calling for urgent worldwide measures against other global epidemics such as: infodemic, fakenews, disinformation; post-truth, radicalization or hatespeech; cyberterrorism, trollying, digital bullying, surveillance or invasion of privacy; buying and selling of personal data; narcissism and addiction to social media; anxiety, depression or self-harm, and the list could go on and on. This paper presents a systemic evidence review of quantitative empirical research conducted during the peak of the global pandemic uncovering multiple understandings, key obstacles and conceptual adjustments needed before considering media literacy a definitive transformative tool. | |||||||
言語 | en |