ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 一般研究報告
  2. 51 (2020)

Video Revisited : Facebook, Motivation, and Confidence

https://doi.org/10.15018/00001034
https://doi.org/10.15018/00001034
5eb3706c-e29e-4bb7-8a87-f4fe5c7cd36b
名前 / ファイル ライセンス アクション
ippankenkyuhoukoku-51-4_1-15.pdf ippankenkyuhoukoku-51-4_1-15.pdf (208.9 KB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2020-07-27
タイトル
タイトル Video Revisited : Facebook, Motivation, and Confidence
言語 en
言語
言語 eng
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
その他 資源タイプ Article
著者 Maddenm, Christopher P.

× Maddenm, Christopher P.

en Maddenm, Christopher P.

Search repository
書誌情報 ja : 一般研究報告
en : BULLETIN OF SEIKEI UNIVERSITY

巻 51, 号 4, p. 1-15, 発行日 2018-10
出版者
出版者 成蹊大学
言語 ja
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 0388-8835
NCID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00126709
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
ID登録
ID登録 10.15018/00001034
ID登録タイプ JaLC
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Enhancing motivation among Japanese university students to study English while building their confidence in speaking the language is a constant concern for many practitioners. Motivation can be recognized as a complex web of influences, such as the interplay between intrinsic and extrinsic factors, age and faculty of students, methodology and type of task, affinity for the instructor, academic level, and the content being studied. Confidence can be raised by practice and constructive feedback. This research studies the effects of uploading numerous videos and commenting (in English) on classmates’ videos. It is expected that motivation and confidence will exceed that of a regular classroom. 日本の大学生が英語を学習するためのモチベーションの向上と英語を話す自信をつけさせることが、多くの教育者にとっての関心事です。モチベーションは、内因性および外因性の因子間の相互作用、生徒の年齢と学部、方法論とタスクの種類、教師への親近感、学力及び学習内容等の複雑な相互作用によると考えられています。自信は、前向きなフィードバックによって増幅させることができます。本研究は,それぞれの学生達が数多くの動画をアップロードし、クラス内で他の学生の動画に対し英語でコメントするという勉強の効果を調べたものです。この方法は、通常の学習よりも、モチベーションと自信を持つ上でより高い効果が期待できます。
言語 en
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2024-10-08 00:39:04.537522
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3