WEKO3
アイテム
Video Revisited : Facebook, Motivation, and Confidence
https://doi.org/10.15018/00001034
https://doi.org/10.15018/000010345eb3706c-e29e-4bb7-8a87-f4fe5c7cd36b
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2020-07-27 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | Video Revisited : Facebook, Motivation, and Confidence | |||||||
言語 | en | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | eng | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||
その他 資源タイプ | Article | |||||||
著者 |
Maddenm, Christopher P.
× Maddenm, Christopher P.
|
|||||||
書誌情報 |
ja : 一般研究報告 en : BULLETIN OF SEIKEI UNIVERSITY 巻 51, 号 4, p. 1-15, 発行日 2018-10 |
|||||||
出版者 | ||||||||
出版者 | 成蹊大学 | |||||||
言語 | ja | |||||||
出版タイプ | ||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||
ISSN | ||||||||
収録物識別子タイプ | PISSN | |||||||
収録物識別子 | 0388-8835 | |||||||
NCID | ||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
収録物識別子 | AN00126709 | |||||||
アクセス権 | ||||||||
アクセス権 | open access | |||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||
ID登録 | ||||||||
ID登録 | 10.15018/00001034 | |||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||
抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||
内容記述 | Enhancing motivation among Japanese university students to study English while building their confidence in speaking the language is a constant concern for many practitioners. Motivation can be recognized as a complex web of influences, such as the interplay between intrinsic and extrinsic factors, age and faculty of students, methodology and type of task, affinity for the instructor, academic level, and the content being studied. Confidence can be raised by practice and constructive feedback. This research studies the effects of uploading numerous videos and commenting (in English) on classmates’ videos. It is expected that motivation and confidence will exceed that of a regular classroom. 日本の大学生が英語を学習するためのモチベーションの向上と英語を話す自信をつけさせることが、多くの教育者にとっての関心事です。モチベーションは、内因性および外因性の因子間の相互作用、生徒の年齢と学部、方法論とタスクの種類、教師への親近感、学力及び学習内容等の複雑な相互作用によると考えられています。自信は、前向きなフィードバックによって増幅させることができます。本研究は,それぞれの学生達が数多くの動画をアップロードし、クラス内で他の学生の動画に対し英語でコメントするという勉強の効果を調べたものです。この方法は、通常の学習よりも、モチベーションと自信を持つ上でより高い効果が期待できます。 | |||||||
言語 | en |